Gaaf voor Mama

faceboekicoon

Volg ons op Facebook!

twittericoon

Volg ons op Twitter!

instagram logo-blog-thumb

Volg ons op Instagram!

 

Wat zoek je?

Welkom bij Gaaf voor Mama

getestdoormama transparant

Schoenen voor het goede doel

Blingggg… SKECHERS stuurde mij een paar zilveren BOBS toe. Even schrikken als je de schoenendoos opent, maar dan gaaf! En ze lopen toch lekker. Ik wil ze niet meer uit. Zeker omdat achter deze nieuwe schoenenlijn een charitatieve insteek zit. De opzet achter BOBS (Benefitting Others By Shoes, of ‘schoenen voor het goede doel’) is eenvoudig: voor elk verkocht paar schoenen doneert SKECHERS twee paar schoenen aan arme kinderen via liefdadigheidsorganisatie Soles4Souls, die tot nu toe al miljoenen schoenen uitdeelde in landen over de hele wereld. Nu loop ik nog veel prettig op deze schoen die wel op een platte espadrille lijkt. Ze zijn er trouwens in canvasuitvoering, gestreepte keperstof of dus in pailletten. In de komende Herfst 2011 collectie is de variatie BOBS zelfs nog groter, met boots, veterschoenen en bootschoenen, uitgevoerd in corduroy, denim, microfiber, gebreide stof en jersey. Hebben!

Gefeliciteerd NIVEA!

Hiep, hiep, Hoera. Nivea bestaat 100 jaar. En dat wordt gevierd! Gaaf voor Mama was afgelopen maandag op het feestje op de Supperclub Cruise, waar het grote nieuws over komend jaar werd verteld. Wat ons opviel… Wij (en veel Nederlanders met ons) denken dat Nivea een puur Nederlands merk is. Nou, not! Het is Duits. Maar het grappige is, dat in de 200 landen waar Nivea wordt verkocht iedereen denkt dat het ‘hun’ merk is. Altijd te herkennen aan het blauw-witte blik. En daar is dit jaar iets mee aan de hand!

Jubileum Limited Edition NIVEA-blik Het onmiskenbare klassieke blauw-witte Nivea Crème Blik wordt al 100 jaar wereldwijd verkocht. Vandaag de dag staat Nivea Crème centraal binnen een uitgebreide productfamilie die in meer dan 200 landen actief is. Het omvat alle segmenten binnen de huid- en lichaamsverzorging. Aangezien het blauw-witte blik hét icoon is voor Nivea, zal vanaf juni in het kader van haar nieuwe merkcampagne zeven varianten van het limited edition blik op de markt brengen dat met zeven verschillende beelden op de deksel van het blik de ‘visual language’ van Nivea uitstraalt. Echte hebbedingen dus… De ongeёvenaarde crème voor jong en oud kan gebruikt worden voor gezicht, lichaam en handen. Bij deze limited edition Nivea-blikken is overigens een uniek aanbod opgenomen: elk van deze verpakkingen bevat een code voor de download van het lied van Rihanna ‘California King Bed’ dat in dit jubileumjaar de gehele campagne zal vergezellen.

Samenwerking met Rihanna

In de campagne voor het 100ste verjaardagfeest is  de muziek van Rihanna te horen. De song en de campagne werden groots gepresenteerd, maar – en dat is waarschijnlijk heel suf – Gaaf voor Mama kende deze wereldberoemde zangeres (nog) niet.  Het nummer 'California King Bed' maakte wel direct indruk! En wat blijkt; bijna geen enkele andere wereldster heeft meer fans op sociale netwerken zoals Facebook (ruim 32 miljoen!) als Rihanna. Samen met haar kan Nivea daarom een nieuwe doelgroep van jonge consumenten aanspreken. Consumenten krijgen de mogelijkheid om tickets voor een concert van Rihanna te winnen in diverse media, en via de winkels. Er worden codes verstrekt voor het downloaden van de Rihanna-song, Rihanna-wallpapers en fotomateriaal. Waar wij benieuwd naar zijn is de Nivea website waar je jezelf in een Rihanna video kunt integreren en de augmented reality tool waarbij Rihanna virtueel op het Nivea Crème Blik danst. Klinkt gaaf!

Vertrouwen en familie
De nieuwe abri posters en reclamecampagne vinden wij van Gaaf voor Mama ook erg mooi. Kijk die foto met die lieve babyvoetjes eens. Hoe zacht en vertederend. Ellen van Lemmen, communicatiemanager Beiersdorf Nederland: “Met de nieuwe campagne laat Nivea zien waar het merk voor staat: de kernwaarden vertrouwen, eerlijkheid, betrouwbaarheid, familie en kwaliteit zijn belangrijke drijfveren. Met het motto “NIVEA: 100 Years Skincare for Life” - in Nederland 'Jouw huid, onze zorg, al 100 jaar' - lanceren wij een wereldwijde campagne waarin huidverzorging en de kernwaarden van NIVEA centraal staan. “

Voor het goede doel
Wat Gaaf voor Mama ook erg goed vindt is de steun aan een speciaal project voor sociaal benadeelde kinderen. Tien eurocent van de verkoop van elk speciale editie ‘Care and Connect’ Nivea Blik ter wereld, wordt gedoneerd aan een Nivea en Plan International project in Guatemala. Naar verwachting worden er vijf miljoen van deze speciale editie blikken verkocht, wat een donatie van een half miljoen euro moet opleveren…

Cafe Moda en Kim Feenstra nemen je 1 dag mee

Schoenen kun je nooit genoeg hebben! Telkens als ik op The Most Fashionable Shoe Site klik moet ik mezelf inhouden niet wéér twee paar high heels (of juist ballerina’s) te shoppen. Oké, ik moet het niet overdrijven dat ik iedere week wel een paar kan kopen… maar sinds de webshop is vernieuwd kom ik nog liever bij Cafe Moda. Ook om te checken welke shoes topmodel Kim Feenstra eigenlijk draagt. Zij is namelijk het gezicht van Cafe Moda en siert CafeModa.nl met prachtige foto’s én gave winacties met fashionable prijzen. Iedereen die tot 30 mei a.s. een paar Cafe Moda schoenen of tas koopt, maakt kans op waanzinnige dag met Kim Feenstra.

Naar TMF Awards Festival

Op 12 juni a.s. neemt Kim Feenstra 2 winnaressen mee in haar leven vol fashion, celebs en Music. Begeleid door haar personal stylist Giovanni Laisina gaan Kim en de winnaressen naar Jacky Luxury en Cafe Moda Kalverstraat waar zij - geadviseerd door Kim en Giovanni - een ultra hippe red carpet outfit, inclusief star style shoes uit mogen zoeken. Daarna zorgen Kim’s hairstylist en visagist voor een celeb look make-over. De winnaressen zijn er dan helemaal klaar voor om als Kim Feenstra’s speciale gast het TMF Awards Festival bij te wonen. Als een echte VIP kunnen ze genieten van de meest waanzinnige optredens. Ook Kim’s eigen ‘hubby’  DJ Michael Mendoza hoort tot de line-up.  Dat wordt een dag om nooit meer te vergeten!

Drinken met Karl Lagerfeld

Heb jij ze al echt gezien? Al even geleden hingen er posters in de abri's van Coca-Cola en Karl Lagerfeld. Daarna kwam de commerical op tv. En nu zijn ze er dan eindelijk in het echt: de drie hippe flesjes. Een ware must have voor fashionista's en Coca-Cola light liefhebbers. Zelf vind ik die bottle met zwarte sterretjes wel iets hebben. Kan ik eindelijk iets drinken samen met Karl Lagerfeld... want deze modegoeroe heeft de flesjes en accessoires dus ontworpen. Hij liet zich inspireren door de nieuwe gezichten van de Coca-Cola light campagne met Bernadette, Irene en Eleanor. Drie totaal verschillende, hippe meiden. De accessoires; een tanktop, sjaal en avondtas zijn niet te koop, je kunt ze alleen vanaf 1 juni online winnen. De design flesjes - met roze/witte strepen, zwarte sterretjes op wit en zilveren polkadots op wit - zijn te koop bij de Bijenkorf.

Op reis met Jamie

Zondag was het moederdag. Ik kreeg van zoonlief een prachtig opgedragen gedichtje op bed, met een knutselwerkje. Van m’n kleine meisje een schilderwerkje en een croissantje in bed. Inderdaad, kruimels ín bed. Maar het was heerlijk! Voor mij geen groter cadeau mogelijk. Geld hoeft zo’n cadeau niet te kosten. Alhoewel ik wel heel graag Jamie’s reizen wilde krijgen. Want ik ben net als Jamie verliefd op Italië, maar ook dol op Spanje, Frankrijk en Griekenland. Dat kookboek met ‘klassieke gerechten met een twist geinspireerd door mijn reizen’ moest er dus komen. Ik heb het zelf gekocht.

Inspiratie

Een boek vol mooie foto’s, indrukken uit zes verschillende Europese landen (ook Marokko en Zweden staan er in) en smakelijke recepten. Een avontuur om door te bladeren. En een nog groter avontuur om uit te koken met als resultaat… op je bord een waanzinnige reis voor je smaakpapillen. Jamie geeft een aantal van de beroemdste en spannendste lokale gerechten een twist, waardoor ik in eigen keuken ook een authentieke Spaanse paella, Marokkaanse tajine of Italiaanse risotto klaar kan maken. Daarnaast vind je ook geheel nieuwe gerechten die Jamie onderweg tegenkomt op marktjes, in barretjes en aan tafel bij mensen thuis. Ik reis graag mee met Jamie Oliver.

Put on your party shoes

De oplettende fashionista heeft het vast al opgemerkt; Cafe Moda.nl is vernieuwd met Kim Feenstra als fashionable face. Ik als schoenliefhebsters ken de webshop van Cafe Moda al een tijd, maar nu is het officieel The most fashionable shoe site. Met trendreports, blog, celeb looks, trendy partners en natuurlijk een waanzinnige collectie damesschoenen en tassen. Helemaal handig vind ik de trends die worden gespot en geshopt. Kijk dat red hot nou toch, die wil ik! Dat is nog eens makkelijk kiezen op deze manier. Trouwens, de webshop zoekt heel eenvoudig: op kleur, model, maat, hakhoogte en prijs. 

Samen met Kim Feenstra viert Cafe Moda de lancering van de vernieuwde webshop. Vanaf 26 april geven ze wekenlang voor duizenden euro’s aan fashionable prijzen weg. Van Cafe Moda cadeaubonnen tot een weekend modestad Milaan. En van waardevolle goodie bags tot een dag in het leven van Top Model Kim Feenstra. Word follower op Twitter van @kimfeenstra en @cafemoda en abonneer je op de Cafe Moda nieuwsbrief om kans te maken op de prachtige prijzen en niets van de lancering te missen.

Shoppen met Webshop Giftcard

Een verjaardag en house warming verder en een woonkamer vol spullen rijker… leuk natuurlijk, maar tja wat moet je met sommige cadeaus?! Omdat niet iedereen het prettig vindt om geld te geven, durf ik dat soms niet te vragen. Gevolg: prullaria. Vanaf nu is dat verleden tijd, heb ik me bedacht. Want zie hier, de Webshop Giftcard! Kijk, dat noem ik nou handig… Praktisch voor iedereen: de gever en de gelukkige krijger. De webwinkelkadokaart is namelijk online te bestellen, te geven en te krijgen. Zeg maar.

Ik kreeg zo’n fijne Webshop Giftcard en toen kon het surfen langs fijne en bekende webshops beginnen. Van Houtenspeelgoed-online tot Marscaradirect en van DeWoonwinkel.nu tot Dressesonly.nl doen mee. Dat is best prettig winkelen met een tegoed op je card! Een perfect cadeau dus! Om te geven en te krijgen.

Gizzi, voor een beetje keukenmagie

De kookboeken van Jamie Oliver zijn bijzonder prettig, maar tja… een keukenprinses is ook heel wat waard. Dus heb ik het boek Gizzi’s Keukenmagie aangeschaft. Deze Britse vrouwelijke kok en presentator mag er ook zijn hoor! Ze leert je simpel alle kooktechnieken met haar praktische stap-voor-stap instructies. Zelf pasta maken of een perfecte jus? Met dit toverboek in de keuken maak je het in een handomdraai. Daar is geen magie voor nodig hoor!

Van soep, salade, toetjes, brood, taart en koekjes tot gerechten met ei, vis, vlees en groenten, en de perfecte saus; dit boek is compleet en gebruiksvriendelijk. Mijn favoriet: zandkoekjes met karamel-rozemarijnsmaak. En dan vergeet ik bijna nog om de Cheesecake met witte chocolade en honing te noemen. Mjummie! Dit boek van uitgeverij Terra Lannoo is een magisch lekker cadeautje voor iedere vrouw.

Ayla is terug!

Afgelopen week dan ‘eindelijk’ in de boekhandel… Het lied van de grotten, het zesde en laatste deel in de wereldberoemde Aardkinderen-serie van Jean M. Auel. Fijn! De afgelopen dagen zijn man en kinderen dus wat aandacht te kort gekomen. Ik was iedere vrije minuut aan het lezen in dit dikke boek. De saga gaat verder… en hoe?! De opleiding die Ayla volgt tot Zelandoni waarvoor zij intensieve reizen maakt voor haar heilige training. Ze worstelt om de juiste balans te vinden tussen haar spirituele roeping en haar taak als jonge moeder, en hierdoor komt haar relatie met Jondolar onder spanning te staan. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen om voor het avondeten te zorgen. Zo spannend en mooi! Nu ik het boek uit heb, val ik bijna in een zwart gat, of is het een grot?

Jean Marie Auel (klik hier voor een interview met de schrijfster) is de auteur van de prehistorische romancyclus De Aardkinderen, waarvan in Nederland 1,5 miljoen exemplaren zijn verkocht en wereldwijd meer dan 40 miljoen exemplaren. Deel 5 werd genomineerd voor de NS Publieksprijs, er werden 200.000 exemplaren van verkocht. Wedden dat Het lied van de grotten meteen in de bestsellerlijst komt!

Ik ga op reis en neem mee…

Ik drink tijdens mijn reizen graag een glaasje Campari. Lekker fris en ‘overal’ verkrijgbaar. Daarom is het ook zo gaaf dat Campari ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan, in samenwerking met het prestigieuze tassen- en koffermerk Bric’s, een limited edition reistassen en –artikelen lanceert. Alle items zijn geïnspireerd op het beroemde jaren zestig design van Bruno Munari’s ‘Manifesto Campari’. De limited edition Campari Collectie bestaat uit een handtas, reistas, handbagage trolley, laptop tas, make-up tas, portemonnee, creditcardmapje, notebook houder en sleutelhanger. Alles in hoogwaardig PVC, voorzien van leren details. Mag ook wel voor die prijs, denk ik dan… Maar het oog komt zeker aan z’n trekken. Als ondergrond voor de speelse, door het ‘Manifesto Campari’ beroemd geworden interpretatie van het Campari-logo dient het gloedvolle rood van deze favoriete zomerdrank. De Campari Collectie is verkrijgbaar op http://shop.brics.it en is bovendien te koop in de Galleria Campari, een permanente tentoonstellingsruimte in de Italiaanse plaats Sesto San Giovanni bij Milaan, waar ook het nieuwe hoofdkwartier van het merk is gevestigd. Daarnaast is de collectie in Nederland vanaf mei 2011 exclusief verkrijgbaar bij Kroonenburg Wonen (www.kroonenburg.nl) te Naarden.